16 september 2008

Demonstrationen idag

Jag var tillsammans med en liten skara andra centerpartister - Per, Magnus, Oscar, Robert, Maria, Hanna, Markus, Johan, Kevin, Lukas och Elisabeth (de två sista bloggar vad jag vet inte) med på demonstrationen mot FRA-lagen på Sergels torg idag. Hoppas verkligen jag fick med alla, för så många fler än så var vi inte. Traditionella media rapporterar också om det som hände. Tyvärr var det något färre deltagande än vad man skulle kunna hoppas på - jag uppskattade det till runt 300. Själv var jag tvungen att bege mig runt lunch. Magnus Betnér, som inledningstalade, hade naturligtvis en kommentar på just det temat: "det är mest vänsterpartister här, men de andra är väl på jobbet!".

Jag tänkte inte orda så mycket mer om saken, det är fler som har skrivit om det. Däremot vill jag ge två lästips: dagens inlägg på DN från fem Uppsalacenterpartister, Magnus Norells gästinlägg hos Erik Hultin, Centerkritikernas inlägg i Aftonbladet förra veckan. Ännu mer länkar hos Markus.

Uppdatering: Martin rapporterar från Malmö.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Magnus!

Kul att ses på demon även om det "bara" blev en morsning. Men, men. Vi liberaler ska inte ge oss förrän FRA-lagen rivs upp.

Ses mer i krokarna. Bilder finns här : http://tinnitussans.blogspot.com/2008/09/stoppa-fra-stoppa-fra-stoppa-fra.html

Ha det jättebra!

Anonym sa...

Gick du före eller efter att piratpartiets demonstranter förenat sig med de på Sergels torg? De ökade ju antalet en hel del.

Magnus Persson sa...

Jag gick innan dess, och jag konstaterade också att det "kom och gick" en hel del människor, så bara för att det inte var mer än 300 i taget så betyder det inte att det var färre än 300 demonstranter, ens innan alla gick. Det enklaste är kanske att jämföra med alla bilder på demon som lagts upp på nätet... ;-)