09 augusti 2008

Samordnad öppen hearing om FRA

Jag är någon dag sen med nyheten på grund av semesterfirande; men de FRA-kritiska rösterna inom Centerpartiet och partiledningen kommer att samarrangera en öppen hearing om frågan den 29 augusti, i Stockholm. För er i andra delar av landet så gäller det att planera in den dagen i almanackan. Tiden som tänkts är mitt på dagen, preliminärt kl 10-15. För den som vill spara miljön och inte nödvändigt måste delta på plats ser det ut som om SVT24 kommer att direktsända från tilldragelsen. Erik har dragit det tyngsta lasset, själv har jag som sagt varit på semester de senaste veckorna.

Ett flertal experter är inbjudna. Dock är listan ännu inte offentliggjord (alla namn är inte helt bekräftade än), men ni kan lita på mig att det är experter inom såväl teknik och underrättelseverksamhet och andra berörda områden kommer att representeras.

Information om hur man anmäler sig kommer att finnas på centeruppropet.se, centerpartiet.se samt cuf.se från och med måndag. Mötet kommer att vara helt öppet för alla intresserade, även allmänheten.

Uppdatering: Anmälan görs här

2 kommentarer:

Anonym sa...

Glöm inte att det hela även kommer att direktsändas av SVT24. Sannolikt så kommer de även att direktsända via webben så som de normalt sett gör.

Magnus Persson sa...

Det glömde jag alldeles bort, har kompletterat inlägget med den informationen så att de som bor längre bort får chansen att spara miljön genom att följa diskussionerna på distans. :-)