09 juni 2007

Galna bostadspriser

Bostadspriserna fortsätter uppåt, med rekordfart. Precis som nämns i Sveriges Dagblad så innebär de skyhöga priserna (runt miljonen för en etta - tillräckligt för att köpa två hus i Laholms kommuns inland!) en allt mer växande tröskel för den som vill flytta in. Det, kombinerat med långa hyresköer, borde betyda att fler hus skulle byggas. Det vill säga, om det inte hade varit för att bostadsmarknaden i Sverige helt enkelt inte funkar. Jag får se hur det går med mina planer på att hitta något annat boende i Stockholm än det lilla korridorsrum jag har just nu...

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det helt sjukt? Jag tror att den borgerliga regeringen gärna skulle vilja släppa på detta, samtidigt vet man ju att alla på vänsterkanten blir en rabiat skock av skällande hundar om man så mycket som nämner "marknadshyror".
Att det sedan i realiten innebär att bara högavlönade kan skaffa sig en bostad, vilket är tvärtemot vad de faktiskt vill uppnå, verkar liksom inte förstås..

Själv hade jag turen nog att köpa lägenhet i Stockholm för drygt 5 år sedan, när priserna bara var extremt höga, och inte sinnessjuka som de är idag..